Då var aftonen över för denna gång.

Vilken trevlig afton det blev trots allt. Först så trodde jag att jag skulle vara tvungen att jobba men då dök en räddande ängel fram o erbjöd sig att jobba, tackar tackar!

Julmys med familjen, god mat massor av klappar, både mjuka och hårda. Bastubadet var det enda som ej blev lyckat, jag värmde bastu typ i ngr timmar o inget hände, hade glömt vrida på termostaten, kallt!!! Men jag lyckades ånga upp lite värme mne allt detta tjorv gjorde att vi blev sena till min mamma.Tomten var ett härligt inslag utav energi och missförstånd, oj vad vi skrattade. Julkvällen avslutade jag nere i Jukkasjärvi på julnatssmässa i kyrkan, lite julefrid och mkt vacker sång utav Fors.

Min jul blev helt ok men tankarna går även till dom som inte får uppleva allt detta fina med en härlig familj och samhörighet, alla de barnen som inte har ngn av sina föräldrar runt omkring dem, all oro som finns runt omkring och alla dessa ensamma människor som finns i vår närhet.

Var rädda om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0