Vänner

Ja jag kan vara glad att jag har de vänner jag har.
Jag behöver inte göra till mig ,
jag behöver inte få deras tillstånd för att göra vad JAG vill,
jag behöver dem men jag behöver även egen tid,
jag får ha mina egna åsikter
jag behöver inte tycka som alla andra och ändå så tycker de om mig!

Detta är vänskap men den kommer inte på en gång det handlar om mognad,  ja jag är glad att vi kommit så här långt i vår vänskap.

 När jag var yngre var jag lite skrämd över hur alla såg på vänskap, idag så ser jag det med andra ögon . Det var inte vänskap utan med jämna mellanrum frös man ute ngn och med samlade krafter försökte man göra livet surt för denne och nästa gång var det ngn annans tur, ja det handlade om mobbing det hade inget med vänskap att göra. Och det som skrämmer mig idag är att jag vet att detta förekommer, men förhoppningsvis tidsnog när alla mognat till sig och förstått ordets innebörd, då först kan riktig vänskap påbörjas.

Tack alla vänner att ni finns för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0