Då har veckan gått

Min första semester vecka är snart till ändo, på söndag! tiden den bara rullar iväg, jobbade sist förra fredagen och sedan har jag jagat en stug vagn åt Alvin, fick låna en till slut. Ante drog på mc-semester i fredags, ensam. Han skulle söderut o hälsa på sin gamle far, sina bröder o min lillebror. Jag själv har varit i stugan , fixat lite med stugan och så hade jag o Nisse ett projekt som vi måste fortsätta med pga att glasfibern tog slut, trist! vi har lagat båten, men vi fick inte den helt tät, synd. Men vi tar nya tag nästa gång vi åker till stugan. Idag torsdag har jag varit en riktig bullmamma. Först bakade jag glutenfritt, choklad brownies-blåbärsmuffins+ formbröd, sedan var det dags att baka på vanligt vetemjöl-brownies-blåbärsmuffins-filmuffins o så avrundade jag med en snoddas, känner mig riktigt nöjd!
Igår kväll var jag o Nisse på midnattsolsvandring, kan verkligen rekommendera den Midnattsolstigen 4,5 km från camp ripan till Luossabacken och sedan åter, jättemysigt, känns som om man är i fjällen men ändå så är man centralt, häftigt! Många var vi som vandrade, vi och så mötte vi ca 10 turister. Fast ett tips ta med vattenflaska, den lämnade vi i bilen, så vi sörplade från kallkällan på väg hem, gott!

Till helgen blir våran tur utav, då bär det iväg mot Kebnekaise, tar med kameran så får jag lägga in bilder därifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0