Skidtur

Idag har jag åkt skidor först  med Axel o Svea, det var en händelserik färd. Vi passerade  antennbron och upptäckte att vi hade en liten grupp på 3 stycken åkare framför oss. Pappan i familjen slängde med blicken flera gånger bakåt mot oss. Svea störde ingen utan hon hade fullt upp med sina pinnar och att gräva i snön.
Vi åkte ikapp detta ekipage och pappan frågade varför jag hade hunden på detta vanliga skidspår och informerade myndigt att hund spåret var ovanför till o med pekade med staven att jag min lilla nolla skulle fatta. Men jag bara log åt "turistjäveln" och sa - jag tror att vi ryms allihopa här på skidspåret eller vad tycker du? Han började tugga ngt skit om var man får o inte får ha hundarna men jag avbröt honom fortfarande med ett ironiskt leende mot honom o informerade att jag åkt si o så många år o att jag skulle fortsätta och att jag aldrig stött på ngn så gnällig jävel förut............ han tuggade ngt som jag inte uppfattade och så började han skida framåt men först var han tvungen att veva till Svea med staven men han träffade ej= tur!
Jag ropade ngt om att man slår inte djur och sedan så log jag ett så jävla brett leende så jag tror tom öronen fanns i nacken och sa- hoppas du får en trevlig dag! Turisten skrek högt -hoppas din blir toppen! och jag svarade leendes Tack, Jag tror min dag blir mkt bättre än din. Så om ni ser en turistfan med IFK Umeå mössa på lombolospåret så lova att precis när ni passerar honom så skäll lite vov vov i hans öra!"!

Kommentarer
Postat av: Limpo

IDIOTER finns då överallt!!!! Hoppas ju att du hade vevat tillbaka om han träffat Svea ;)

2009-03-05 @ 19:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0