hur du hanterar besvärliga personer

Varit på utbildning idag, konflikthantering. Kul att sitta och lyssna på föreläsaren och helt plötsligt så förstår jag vem han pratar om, han nämner inga namn, vi känner inte ens samma personer(föreläsaren är från södra Sverige), men sättet han beskriver olika besvärliga personers förhållningssätt och handlande, då blir allt klock rent, tänk dessa jubelidioter har jag stött på..Tänk vad mkt människor som uppträder  olika i stressande  situationer, vissa blir gorillor och tror att de äger hela världen och bara för att de pratar högt så tror dom att vi alla andra är både rädda och döva och så alla mesar, ja mesar! Dessa gråa överlevande gråmesar som inte knappt vågar öppna munnen för att de kanske blir fel tolkade eller att de måste ta ställning i vissa frågor, ja konflikträdda typerna alltså. Mycket tankar väcktes under dagen, vem är jag, hur hanterar jag en konflikt och hur ser andra människor på mig har de och jag samma bild eller hur mkt skiljer den sig. spännande......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0