Dop pg

Idag ska jag på dop, mitt barnbarn döps, det ska bli mysigt. Inre för att jag är troende men jag tycker att alla besök i kyrkligverksamhet ger mig något. Brukar lyssna extra noga när prästen talar o försöka få med mig något från varje besök.
Nu fick jag en flashback från en julotta som jag var på, prästen hade så grov , hård röst så varja gång hon sa IDENNA TIDIGA MORGON TIMMA så var jag säker på att de döda rullade i sina gravar, ja jag tror hon lyckades väcka alla döda.
Tillbaka till dopet, vi ska vara på församlingshemmet o ha ett personligt dop, bara för Alvin. Jag gillar inte när det döps flera barn på samma gång det blir inte alls personligt, lite löpande band, massproduktionskänsla över det hela.

Har jobbat natt, vi har varit åt alla väderhåll, så nu ska jag lägga mig på soffan o slappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0