Rengärde

Idag har jag varit på rengärde ovanför Rensjön, 5km vandring och sedan var vi framme. Först stod vi vid staketområdet och kikade förtjust på händelsen, massor med renar. Har aldrig sett så många renar, ja det var renar överallt o lite till.
Sedan tog vi en fikapaus och därefter blev vi inbjudna in i själva händelsernas centrum, jag var alldeles förstummad utav allt, ren antalet,lukten och att jag inte blev ihjälstångad, helt fantastiskt. Ja jag är helt tagen av denna upplevelse, lägger ut bilder senare så ni får ta del utav detta.
Sedan när jag kom hem så kom Alvin på besök, våran lilla solstråle!
 Därefter var det bara att agera taxi, Nisse skulle köra go-kart, sen skulle jag handla, sedan Axel på innebandy o jag smet iväg på snabbkaffe hos en väninna som fyllde 41 idag, tillabaka på innebandyn, kolla ngr snygga dragningar från Axel o så snabbt hem för att förbereda middagen för imorgon, jobbar nämligen dygn(trist).
 Så nu har jag surfat lite o mailat folk så nu kanske jag ska landa i soffan o vänta på johnblund, jag tror han surrar i luften redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0