Kartläsare

Idag har jag till mesta delen varit kartläsare, på skoter. Först var jag o Nisse ute o snurrade med våran skidoo modell 07, och vi snurrade o åkte o blåsten ven,men det märkte inte gossen han var fullt upptagen att kajka på morsan. Ja sen var det min tur att köra lite o ni kan inte ens gissa hur det slutade jo jag lyckades plantera skotern i mjuksnön, de ni. Svettiga blev vi men lös kom vi till slut, blöta i svett bägge 2. Det var ju inget annat att göra än skratta åt eländet eftersom jag själv varit bakom styret.

Sedan kom vi hem , värmde oss med kaffe o varmkorv, och så skulle vi testa vår gamla skoter modell ANTIK cheetah, stormen tilltog o jag satt bak på skotern som gick tungt, inge dämpning här inte, skumpat runt i drygt en timme och nu är jag helmör i hela kroppen, men gossen är supernöjd. Kvalitetstid, kanske det kallas eller?

Helgen är snart slut och jobbet väntar på måndag, på torsdag ska jag fara till Piteå, Fysansvariga på flera stationer i hela Sverige ska träffas och få resultaten från fysprojektet som varit igång under förra året, tanken är att standarlisera ambulansfystesterna så att det blir rikstäckande. Spännande vecka väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0